طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 55
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 200
بازدید ماه : 2398
بازدید سال : 14090
بازدید کلی : 199548

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 200
بازدید ماه : 2398
بازدید کل : 199548
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : جمعه 11 خرداد 1397
نظرات

تکنیک‌های طراحی و نقاشی (قسمت پانزدهم)

(نقاشی آبستره با آکریلیک)

 چند تکنیک برای نقاشی های آبستره با اکریلیک

نقاشی آبستره یک  سبک هنری آزاد، گیرا و بدون مرز است. مفهوم چنین آثاری صرفا به تفسیر تماشاگر از آن ها بستگی دارد. آبسترکسیون یک سبک هنری است که در آن اشکال قابل تشخیص وجود ندارد. هنرمند به هنگام استفاده از آکریلیک، آزادانه می تواند از طیف گسترده ای از تکنیک های مخفی در ارتباط با خطوط، رنگ ها، اشکال و بافت ها استفاده کند و سبک آبستره خاص خود را ارائه دهد.

 

تکنیک‌های طراحی و نقاشی (قسمت پانزدهم) 


پس زمینه های غیر معمول

با استفاده از این تکنیک، هنرمند برای تشکیل پس زمینه بوم نقاشی آبستره خود، یک کولاژ یا سطح تار و پود دار می سازد. هنرمند ممکن است بوم را با لایه ای از کاغذ مچاله، بپوشاند، بوم نقاشی را با رنگ یا گچ پاریس بپوشاند، و یا متناوبا برای ایجاد بافت زمینه ای از ژل آکریلیک سنگین و یا خمیر مدل سازی استفاده کند. شاخه های کوچک، علف ها، برگ ها و یا ماکارانی خشک را نیز می توان برای ایجاد یک پس زمینه قابل لمس و دکوراتیو، به صورت تصادفی یا تحت یک الگوی منظم بر روی بوم نقاشی چسباند. برای افزودن جذابیت های دیداری، می توان اقلامی مثل روزنامه، برچسب های مواد غذایی، کاغذ کادو و بلیط اتوبوس را در نیز قالب کولاژ ساخت. سپس هنرمند برای تکمیل نقاشی آبستره خود، رنگ آکریلیک را به مقدار کم یا زیاد  بر روی پس زمینه کار می کند.


بافت رنگی

یکی دیگر از ترفندهایی که هنرمندان از آن استفاده می کنند این است که سعی می کنند با استفاده از خود رنگ، بافت و تار و پود ایجاد کنند. هنرمند ممکن است شن و ماسه هنری و چسب سفید هنری را با رنگ اکریلیک مخلوط کند و سپس با استفاده از آن سطح بوم را به شیوه ای آبستره رنگ آمیزی کند. به این ترتیب یک بافت ریگ دار و دانه ای به دست می آید که به ایجاد تضادهای بافتی در تابلوی نقاشی کمک خواهد کرد. مواد دیگری نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند از جمله: گلوله های های پلی استایرن و یا خاک اره.

تکنیک‌های طراحی و نقاشی (قسمت پانزدهم)

اعمال جایگزین

رنگ اکریلیک را نباید با استفاده از قلم موهای سنتی بر روی بوم به کار برد. روش های مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد: رنگ آمیزی با انگشت، مالش پارچه، با استفاده از اسفنج، مهر زنی و یا اعمال رنگ به طور مستقیم از تیوب بر روی بوم. اشیاء طبیعی مثل شاخه های کوچک، سنگ یا علف نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرند و یا با ترکیب اکریلیکی مخلوط شوند.


احتمالات

برخی هنرمندان از قوانین احتمال برای ایجاد اشکال آبستره روی بوم استفاده می کنند. هنرمند ممکن است رنگ های مختلف را به طور مستقیم بر روی بوم بپاشد و سپس بوم آغشته به رنگ را با یک ورق کاغذ بپوشاند. سپس برای این که رنگی که در زیر کاغذ قرار دارد پخش شود، کاغذ را فشار دهد. وقتی کاغذ برداشته می شود، نتیجه کار یک اثر هنری آبستره است که رنگ های آن به شکل کاملا اختیاری ترکیب شده اند. مالش، روش دیگری است که هنرمندان برای ایجاد اشکال و الگوهای آبستره از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، هنرمند با پیدا کردن یک بافت غیر معمول بر روی یک شبکه فلزی و یا یک قالب سنگ سازی، ممکن است ورق کاغذی را روی سطح دارای بافت آن قرار دهد و با یک مداد گرافیتی و یا قطعه ای از زغال چوب روی آن مالش دهد. این هنرمند می تواند از الگوی ایجاد شده در تابلوی نقاشی دیگری که با متد آبستره خلق شده استفاده کند.

منبع : http://dizainsara.com/


تعداد بازدید از این مطلب: 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود