طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 34
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 179
بازدید ماه : 2377
بازدید سال : 14069
بازدید کلی : 199527

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 179
بازدید ماه : 2377
بازدید کل : 199527
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : جمعه 11 خرداد 1397
نظرات

تکنیک‌های طراحی و نقاشی (نقاشی با مداد شمعی)

(نقاشي با مداد شمعي)

 تکنیک های طراحی با مداد شمعی، روش های مختلفی را شامل می شوند که هر یک برای تصویری که قرار است کشیده شود، مناسب است. برای کسانی که تا به حال از این وسیله استفاده نکرده اند، یاد گرفتن روش استفاده از تکنیک های متفاوت آن، شانس بیشتری برای خلق آثاری با کیفیت بالا به وجود می آورد. بهتر است برای شروع از پد طراحی استفاده کنید و خود را به گرفتن مداد شمعی در دست عادت دهید و برای ایجاد افکت های مختلف، فشارهای مختلف لازم را اعمال کنید. با تمرین، می توانید آثار رئالیستیک شگفت انگیزی خلق کنید.

 

 

طرح اولیه

طرح اولیه نقاشی با مداد شمعی، معمولا با مداد کشیده می شود. این مداد باید مداد نرمی مثل مداد BBباشد که برای فرآیند پخش رنگ که در نقاشی های مداد شمعی از آن استفاده می شود مناسب است. طرح کلی تصویر را بکشید. برای تمرین طرح کلی صورت نمونه خوبی است. طرح پایه ای صورت و مو و محل اجزای صورت ایده خوب و نقطه آغاز مناسبی برای کار با مداد شمعی است.

رنگ آمیزی زمینه ای

رنگ آمیزی زمینه ای به گونه ای انجام می شود که وضوح آن از تصویر واقعی کمتر باشد. با جاروزنی جزئی مداد شمعی (حرکت رفت و برگشتی)، رنگ ملایم اما فوق  العاده ای به دست می آید. به محض انجام این کار، با نوک انگشت عمل پخش رنگ مداد شمعی را انجام دهید تا افکت یکدستی ایجاد شود. از لبه های صورت شروع کنید و به سمت خارج صفحه حرکت کنید تا زمینه یکدست به نظر برسد و با ترکیب اصلی تصویر در هم آمیخته شود.

 

تکنیک های سایه زنی

در سایه زنی زمینه از رنگی کمی تیره تر استفاده کنید و در اطراف لبه های صورت و تصویر سایه ایجاد کنید. سایه ها بیشتر باید آبستره باشند تا اینکه با خطوط مستقیم کشیده شوند. رنگ تیره را با نوک انگشت پخش کنید تا با تصویر در هم آمیخته شود و یکدست به نظر برسد و ایجاد سایه کند.


رنگ های پوست

مداد شمعی را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ را به رنگ پوست دارد. اغلب در ست مداد شمعی های با کیفیت، این رنگ گنجاده می شود. با استفاده از این مداد، خیلی کمرنگ سطح پوست را رنگ کنید. در واقع  بار دیگر کل صورت را رنگ می کنید اما این بار آنقدر کمرنگ این کار را انجام می دهید که خطوط مداد از زیر آن مشخص است. با استفاده از مداد شمعی سفید، در پوست زیر چشم و کناره های گونه رنگ روشن به کار ببرید و برجستگی هایی ایجاد کنید. با انگشت به ملایمت رنگ را پخش کنید. قسمت هایی که باید تیره تر به نظر برسند را با رنگ های کمی تیره تر، تیره تر کنید.

 تکنیک‌های طراحی و نقاشی (نقاشی با مداد شمعی)

 

 
 

 

منبع : http://dizainsara.com/

 



تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود